Post Top Ad

Post Top Ad

Sunday 13 November 2016

Tioman Island Clean-Up Day (TICD) (Part 3)

Bila dah seharian beraktiviti, dari kering ke basah ke kering semula, jom lah check in bilik pula! Saat yang dinanti nantikan untuk tengok keadaan bilik yang disediakan di Berjaya Tioman Resort ni.

Dalam pukul 6.30 petang kami dibahagikan kepada bilik kami.


Ini lah bilik saya dan Sanda. Room 219.





What do you expect? Kalau dah Berjaya Hotel tu, mana mana cawangan pon, sah sah lah sangat selesa!

Kami diberi masa lebih kurang sejam untuk bersiap siap bersihkan diri semua untuk dinner di Restoran Sri Nelayan sekali lagi. 

Pada jam 7.30malam kami semua mula berkumpul di Restoran Sri Nelayan untuk dinner bersama para divers. Ini kali pertama kami bergabung bersama divers. Sambil dinner tu, kami disajikan dengan video presentation mengenai TICD 2016 ini oleh para divers termasuk dari Malaysia dan Singapura. 

Rilex...Aktiviti hari pertama kami tidak habis setakat petang tadi je. Ada lagi!

Ingat lagi tak di entry part 1 ada kata, siapa yang dapat like gambar paling banyak akan ada dapat hadiah?. 


Hah ini lah hadiahnya, candle light dinner tepi laut weyh! So pemenangnya adalah Neyra dan Halim. Tahniah :)

Yang tak menang tu jangan nak feeling feeling hahaha makan je ramai ramai kan Restoran Sri Nelayan tu hahaha!

Sedang mereka berdua ni menikmati candle light dinner tu, yang lain, kami di bawa night walk di tepi laut fuhhh sedap betul cuaca pada waktu malam. Angin aginnya.....GM Berjaya Tioman, Mr.Sonny, sendiri yang bawa kami untuk night walk tu.

Kami disuruh untuk tangkap burung yang terdapat di Jeti tu, katanya, kalau dapat tangkap, buat permintaan, mungkin akan dimakbulkan hahaha tapi sayang...No one yang berbakat malam tu kahkahkah! Fail! semua tak dapat tangkap. Mampu tengok jelah tangkap gambar.

Dah habis melayan perasaan malam tu dengan angin sepoi sepoi bahasa di tepi laut, marilah kita balik bilik dan berehat untuk aktiviti esok pula. Kumpul semula tenaga setelah seharian tak berhenti beraktiviti.

GoodNight Tioman!!

No comments:

Post a Comment